Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

De zotte morgen….

Zong Sjef Vanuytsel deze ochtend toen papa naar zijn werk vetrok. Elke ochtend wordt hier een vast ritueel afgewerkt… klokvast (of toch bijna) staat papa op om 6h45. Ikzelf sta op als mama wakker wordt, of was het nu omgekeerd ? Mama brengt me mee naar beneden en geeft me mijn eerste flesje, 200 ml lekkers.. Afhankelijk van het uur is papa brombeer dan ook al wakker maar hij maakt nog geen geluid, althans geen bewuste geluiden… Hij drinkt koffie, brengt zijn niveau stinkstok op niveau en leest de krant… Hij gromt hier en daar wat over en ziet mij dan verschijnen. Ik verblijd hem met mijn mooiste glimlach en dan komt ook papa tot leven.  Kort hierna gaat papa naar boven en komt terug met kleertjes aan en drinkt hij nog een koffie. Hierna neemt hij zijn dagboekschrijver en neemt hij de auto. Ik zwaai hem samen met mama uit en zie hem niet meer terug tot ’s avonds. 

  • De nacht sluipt weg,
  • de lucht verbleekt
  • De schimmen vluchten zwijgend
  • En aan de verre horizon
  • Begint de zon te stijgen
  • En daar trekt uit de nevel op
  • De klaarte van de dageraad
  • Met in z’n schoot geborgen
  • De zotte morgen
  • De zotte morgen
  • De zotte morgen.

 Zonde toch hoe sommige zaken slechts terug ons geheugen binnenduiken nadat we ze op de radio hoorden of op TV zagen. Sjef Vanuytsel hij kon mooie muziek maken hij. Het liedje kent iedereen en toch vrees ik dat niet iedereen het naar waarde weet te schatten… Een magisch samengaan van omstandigheden, gemoedstoestand en muziek… De zotte morgen…  Vroeger verafschuwde papa en mama zulke muziek nu beluisteren ze het met de nodige melancholie naar vroeger. Ze worden oud, zij… Horen ook bij dit lijstje : Sjakie van de hoek van Connie Vandenbosh, Het dorp van Wim Sonneveld… Ik nodig jullie uit om nummers aan dit lijstje toe te voegen via “reageer” hieronder. 

december 10, 2007 - Posted by | Uncategorized | , ,

1 reactie »

  1. Euhhh !!! Het wordt hoogtijd dat mama zich eens bemoeid met het dagboekje van dochterlief !!
    Ten eerste : papa klokvast om 6u45 ??? Dan zwijgen we van alle keren dat hij de wekker nog “een beetje verlaat”.
    Ten tweede : Manontje staat altijd samen op met mama, tijdens de week tussen 6u45 en 7u00 (soms eens vroeger,maar niet zo vaak en het is al twee keer gebeurd dat het later was en dat moet mama nu bekopen…) en in het weekend ten laatste om 8u00. Dan slaapt papa hem nog lekker uit !!!!

    Reactie door Kim Daghelet | december 10, 2007 | Beantwoorden


Geef een reactie

