Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

De gezinsbond… een waar genoegen

Vandaag vonden we in onze postbus een aangename verassing. 5 gratis boekjes van de gezinsbond. Over hoe je kindjes grootbrengt. Van “ik word 2 maand” tot ” ik word 6 maand. En dit ten persoonlijke titel nog wel ! Voor het gezin Clement ! Het gezin Clement dankt u hierbij hartelijk. We vragen ons wel af hoe, waar en waarom ? Of krijgt iedereen dit kleinnood ? En waarom krijgen ouders met kindjes van 0 en 1 maand geen advies ? Omdat de kans groot is dat de kindjes nog sterven op die leeftijd ? Enfin, het zal de intelligentie van het gezin Clement wel overstijgen. En is het nu de bedoeling dat we kunnen lezen wat we die vorige 4 maand allemaal verkeerd hebben gedaan of wat is het nut van deze laattijdige toezending ? Neen, we snappen het ! Dit is Belgie, een heel leuk initiatief bedenken en tot uitvoering brengen en het dan wegens totale onkunde verknallen. In dit geval boekjes over de eerste 6 levensmaanden opsturen naar ouders met kinderen van de leeftijd van 5 maand… Uit pure verbazing ging papa even checken op de website van de gezinsbond maar werd daar verwelkomd met de boodschap ” PhP code unauthorized Kjgh!è§(454è§àç!à”. De site is pas toegangkelijk als je kindje… 18 jaar is geworden denken we. Wegens website niet beschikbaar zijn we dan maar in die leuke boekjes gaan lezen. En wat vonden we ? het artikel “Hoe gaat het met papa ?”. Interessant ! We lezen verder…Blijkt dat dit artikel een opsomming is van de symptomen die vaders vertonen met baby-angst  en vooral hoe de mama deze dienen te voorkomen. We citeren “En natuurlijk is dat zo. Papa heeft immers nooit de kans gekregen om zich die zorgtaken toe te eigenen. Zo’n traditionele taakverdeling betekent voor papa een gemiste kans”. We zien ook dat op elke eerste pagina de vooruitgang van je kindje wordt ingelijst. We geven een voorbeeld : 

  •  Mijn derde maand : ik kan een stukje speelgoed – dat je in mijn handje geeft – vasthouden.
  • Mijn vierde maand : ik steek alles in mijn mondje wat mijn handjes tegenkomen
  • Mijn vijfde maand : Ik steek mijn handjes uit naar een stukje speelgoed maar kan het nog niet grijpen…

Ocharme van een achteruitgang gesproken. Nu pas begrijpen we dat het boekjes zijn voor kindje die stervende zijn…  Desalnietemin bedankt gezinsbond…Dit zijn nu precies de valkuilen die je als nieuw ouder tegenkomt. Nog een voorbeeld : volgens K&G dien ik elke dag een groentepapje van 200 gram te eten.  Wat blijkt er nu beschikbaar te zijn in de supermarkt bij de alombekende merken ? Potjes van 150 gram… Begrijpen wie kan. OK kindjes zijn moeilijke eters. Maar ik Manon ! Ik eet elke dag mijn 200 gram (en meer mocht het beschikbaar zijn). Ik ga voor een maagring op mijn 12 ik ! Ik ben een Clement.Ik vlieg, ik waggel en ik zwem,ik kwek voor jou en ik kwak voor haar.Ik snater heel wat bij elkaar.En als jij een liedje voor me zingt !Dan plons,dan duik ik en dan zwem ik wat voor ons !

december 14, 2007 - Posted by | Hoe is het mogelijk |

Nog geen reacties

Geef een reactie

