Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Bittere tranen

Ikke weet nie oe et komt, maar mama eeft eel veeeel verdriet. Mama eeft twee dagen eel veel geweend. Ocharme mama, je moet nie wenen. Ikke zal je troosten. En ikke zal vertelle van in de crèche. Ik eb gespeeld met de andere kindjes en groentjes ge-eet, maar ikke eb geen melkje meer gekrijgt oor. Er was wel leuke muziek van Nijntje. Ikke wist da mama mij vroeg ging kome alen, maar da ging wel nie om wakker te blijve. Ikke lag dus in mijn bedje mijn shooneidsslaapke te doen als mama mij kwam ale. Ikke was nog nie zo goe wakker, maar ik was wel eel blij als ik haar zag. Joepi, naar uisje. Mama was wel alles goed aan et bekijken. Ze was precies wel een beetje wantrouwig. De tantekes adde gene tijd om veel te vertellen over hoe ik et gesteld ad en wa da ikke ge-eet ad. Ik denk da mama da ni zo fijn vond, maarja, al die andere kindjes moesten eten krijge. Mama is dan maar vertrokken met mij. Thuis eeft ze mij eel goe bekeken. Mijn aartjes zaten vol met knopen, mijn bloesjes was vuil, mijn truitje was nat en er zat een ele dikke laag poepzalf tussen mijn beentjes. Olé !! Maar ik ad geen lichamelijke letsels. Da was ok ! Na de check-up was mama gerust gesteld en eb ik preut ge-eet. Ikke was wel nog eel moe, was een zware dag oor ! Mama eeft dan veel geknuffeld en ze wou spele met mij, maar ikke wou alleen maar slaapkes doen. Als papa thuiskwam lag ik nog te slape. Mama en papa zeiden dat ikke zo raar deed ! Da ikke nie in mijne haak was. Wa is ne haak ? Enfin, et was maar voor één dagje want, joehoe, morgen is mijn mama thuis en dan kan ik uisblijve ! 

januari 29, 2008 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

