Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Vertier of vertraging ?

Berichtje van papa :

Veel menen associëren op congres gaan met plezier, onterecht reizen en voorkeursbehandelingen. De realiteit is echter anders… Op congres gaan betekent werken, aandachtig zijn en wachten. Veel en lang wachten… Het begint reeds bij het vertrek. De tijd die je verliest bij vliegreizen zal u niet onbekend zijn. Hierna volgt de transfer naar de bestemming, wat in dit geval een netto tijdsverlies van 4,5 uur inhield (mijnheer de buschauffeur was ons vergeten). Op bestemming zelf heb je enerzijds het congres zelf wat soms (afhanklijk van hoe boeiend het verhaal is) ook soms vrij lastig kan zijn en de semi-verplichte etentjes met klanten en/of leveranciers. Ok, in dit geval duurt het congres van 8 tot 12 en van 16 tot 20 uur dus hebben we “4 uur” vrij (wat uitzonderlijk is op congressen). Maar indien je rekent dat dit eigenlijke de enige uren zijn die echt van “jezelf” zijn, en indien je geen rekening houdt met de keren dat je tijdens die 4 uren ook met klanten op stap bent, dan besef je dat er op een volledige dag eigenlijk slechts heel weinig tijd is die je echt voor jezelf kan behouden. Ook weekends en feestdagen zijn van geen tel. Het is momenteel zondag 14 uur het zal 19 uur zijn eer ik thuis ben en deze week was er dus van weekend geen sprake… Nu laat me duidelijk zijn dat ik dit heel graag doe. Maar een plezierreisje zoals sommigen het bestempelen is het zeker niet. Nu nog 3 uur wachten eer mijn vliegtuigje wil opstijgen, dan mijn wagen afhalen en dan nog eens 110 km rijden naar huis. Waar ik net te laat zal zijn om die prachtige dochter van mij nog eens te zien want ze zal al in bed liggen…. Plezierreisje ? Bezint eer ge veroordeelt !  

februari 3, 2008 - Posted by | Dagelijkse sleur..., Hoe is het mogelijk

Nog geen reacties

Geef een reactie

