Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Windpokken, Keelstrep of Valse Kroep naar keuze

Ik ben officieel ziek ! Jawel beste vrienden en dolter Traen heeft het hevestigd… Ik heb valse kroep. Volgens papa een samenraapsel van alle ziektes waarvoor een laboratorium nodig is om het juist te diagnosticeren en wegens nog net niet dodelijk niet echt nodig…. Dus we weten het niet maar het is een virus. Volgens diezelfde papa RSV (Respiratoir Syncytial Virus). Inderdaad niet echt dodelijk maar nu ook niet om losjes over te gaan. Ik blijk het echter redelijk goed te verdragen en dus is iedereen gerust… De papa zelf heeft echter een keelontsteking dus die kan ik ook nog krijgen. In de creche hebben ze last van de “roze gevlekte”, juist ja de windpokken, neen NIET de waterpokken, dat bestaat niet…  Dus als ik erin slaag ook die 2 andere infecties bovenop mijn RSV te krijgen dan zou het wel eens leuk kunnen worden… Hoeveel verlof hebben jullie mama en papa ?

Voetnoot van de vader : Ze zouden alle ouders die te dom zijn om hun kinderen tegen windpokken te laten vaccineren (Ja het Vaccin bestaat ! maar het is nog niet gratis …) moeten besmetten met platluizen en dan zeggen, ja spijtig dat hier geen vaccin tegen bestaat hee. Maar ’t is nikske zenne, ’t jukt just een beetje en ge moogt niet scharten….

februari 7, 2008 - Posted by | Uncategorized | , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

