Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Vader-dochter liefde…

Van waar komt toch die vader-dochter liefde… We hebben er geen idee van. En ook al was ik een jongetje geweest papa had me graag gezien. Maar noch mama noch de gyneacologe zullen de twinkeltjes in papa zijn ogen vergeten toen hij hoorde dat ik een meisje was… Dolgelukkig was hij binnenin die vader van mij. Als hij vandaag de dag over mij spreekt is het zelden Manon maar eerder “Mijn dochter”. Als je hem vraagt vanwaar die voorkeur voor een meisje komt weet hij het niet. Het enige dat hij zich herinnert is hoe de videoclip van Kate Bush “Cloudbusting” hem steeds bijbleef, vooral de scene waarbij de vader voor zijn ideologie wordt weggevoerd en de dochter het grote gelijk van haar papa probeert te bewijzen… De rol van de vader wordt hier gespeeld door Donald Sutherland. Let ook op de scene waarbij hij doordrongen wordt van het besef dat er ooit een moment komt dat hij niet langer voor zijn dochter zal kunnen zorgen… In het boek (en eigenlijk ook de clip) waarop dit liedje werd gebasseerd “The Book of dreams” van Peter Reich gaat het eigenlijk om een vader en zijn zoon, maar dit kwam ik nu pas te weten. Dus onze fantasie en emotie was op een misverstand gebasseerd. Soit, voor ons blijft eht een dochter en haar vader, nem !

I’m cloudbusting daddy…

De Videoclip zelf…

februari 9, 2008 - Posted by | Uncategorized | , ,

1 reactie »

  1. Just desire to say your article is as astonishing.
    The clarity to your post is simply spectacular and
    that i could assume you are knowledgeable on this subject.

    Fine together with your permission let me to seize your feed to keep
    updated with drawing close post. Thank you 1,000,000 and please continue the gratifying work.

    Reactie door bedtime | december 14, 2012 | Beantwoorden


Geef een reactie

