Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn restaurant II… na een nachtje bezinnen…

Het blijft me dagen… Waarom doe je mee aan zo een programma ? Wellicht omdat je echt de droom hebt om een restaurant te beginnen. Ik vrees echter dat voor sommigen onder de kandidaten tot hiertoe enkel de “mooie” kant van het beroep bekend is. De late uren, de lastige klanten en de rauwe voetzolen zitten verweven in de verassingen van het beroep en worden zeker door de kandidaten binnenkort ervaren. 

Wat me het meest bij is gebleven is de visie van het antwerpse koppel. Zij : knappe griet, jong, dynamisch. Hij : knappe man, dynamisch, 37 en ziet er 58 uit. Ze beloven fusion-cuisine… Ik moet toegeven het kan verdomd lekker zijn. Maar het concept is zo verdomd uitgemolken ondertussen… Die aziatische toets bij die europese klassiekers, lekker maar kerrie blijft kerrie hee gasten… Ik vergelijk het met de “lounge” en “brasserie” fenomenen die ons sinds enkele jaren treffen in het restaurant wereldje. De eerste keer is verfrissend, de tweede keer is de bevestiging en de derde keer let je nog enkel op de middelmatigheid van het geserveerde voedsel… En als je het mij vraagt, daar draait het toch om niet ? Ik noem maar één voorbeeld : “Belga Queen” in Gent. Prachtig kader, prachtige ligging. Maar die keuken, die vind je in elke beter dan middelmatige zaak. En de prijs die je betaalt in die trendy hoogstandjes die omvat vooral het kader maar dekt niet de lading, sorry. Geloof me, velen van die “hits” zijn gesmolten voor de zon binnen 5 jaar na de opstart… In sommige gevallen is dit voldoende om de investering terug te winnen en er een aardige kluit aan over te houden. Dus OK wat mij betreft. Maar voor het eten sorry… Is er meestal beter…

Deelt u onze mening of niet ?

maart 5, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

