Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn restaurant : De jury onder de loep Deel II

Elke keer als het de dag voor kerstmis is word ik er naartoe gezogen. Radio is voor mij iets dat op de achtergrond geroezemoes maakt en waar ik (wellicht onterecht) weinig belang aan hecht. Maar net die dag 24 december dan moet hij aan. Want die dag is Dirk De Prins te gast om alle mensen uit de nood te helpen bij het maken van hun kerstdiner. Van tips over de wijn (en vooral dewelke niet) tot hoe een oester nu wel moet geopend worden. Noem het voyeurisme maar ik kan het amateurisme van sommige bellers in dit programma meer dan smaken. En hierop weet Dirk met de meeste subtiliteit te reageren en wordt daarom door de luisteraar enorm geprezen. Diezelfde subtiliteit legt Dirk meestal aan de dag in het programma mijn restaurant. Tot die keer dat hij tegen het Hasseltse koppeltje wist te vragen “en zien jullie dat zitten samen werken ?”. De blik van de geinterviewden sprak boekdelen. Ik moet toegeven Dirk heeft hierin meer dan gelijk, ik weet niet wat, het koppeltje of het restaurant maar één van beiden zal onherroepelijk sneuvelen… Niks zo hard als de Horeca om in samen te werken. Dus Exquisa weze gewaarschuwd…Terug naar Dirk nu, hij is tevens gekend als hoofdredactuer van ‘ambiance’ een magazine voor de gastronoom, maar vooral gelezen door de restaurateur… Een vakblad zeg maar. Ben eens benieuwd of één van onze 5 kandidaten ambiance zal halen…. Samengevat, De Prin een terecht jurylid met heel veel kennis en ervaring en geen capsones wat van de andere twee wel niet kan gezegd worden…

maart 27, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | , ,

2 reacties »

  1. Hasselt is gewoonweg de BESTE!!!!

    Antwerpe moet sluite !!!!!!!!!!!!

    Go!!!! Yanaïka & Stephi!!!! Go

    !!!!!Exquisa top restauran!!!!

    Reactie door Lize & Sofie | april 6, 2008 | Beantwoorden

  2. Da is bullshit hé, het koppeltje of het restaurant moet sluietn! Het zijn de enigen die hun volwassen gedragen, kritiek weten te aanvaarden en eruit te leren en het enige restaurant waar als een team gewerkt word en alles vlot verloopt! Ik denk dat er andere koppels zijn die zullen sneuvelen en zeker andere restaurants!

    Reactie door Shane | april 21, 2008 | Beantwoorden


Geef een reactie

