Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Baby’s en zomeruur

 

Eigenlijk viel het me pas op toen ik reeds een tijdje op men appeltje zat. Waarom staat het uur van men macbook een uur later dan dat op de magnetron ???? Whats gebeurd ? een software probleem ? I was gestoord in mijn ontwaken, want ja het eerste dat ik doe ’s morgens is mijn laptop opvroemen…. (Zie : zelfhulpgroep internet verslaafden). Maar samen met het ontwaken begon het me duidelijk te worden. Einde maart, zomeruur… Maw. We hebben een uur minder geslapen al is dat relatief gezien het feit dat ik tot 10 uur heb geslapen dus. Maw. we hebben uitgeslapen ook al is het in de realiteit pas slechts 9 uur. De nadelen voel je dus pas de maandagochtend want vanavond zullen we langer wakker zijn aangezien lang geslapen. Morgenvroeg echter geldt de harde waarheid van werken en het beginuur hiervan is niet onderhevig aan langzame aanpassing aan zomeruur… We vragen ons nu af wat het effect zal zijn op Manon ? Zij heeft ook geen uurwerk en zal dus bijgevolg vroeger eten dan normaal, alez even laat of normaal maar op de klok een uur later dus… Wij vinden dat allemaal zo verwarrend dat zomeruur eigenlijk zeker als ik nog niet goed wakker ben zoals nu… En nu ik er aan denk wil dat dus ook zeggen dat ze geen croissants nemeer gaan hebben bij den bakker want de boeren die passen hun onmiddellijk aan en zijn dus allemaal al achter hun koeken geweest. En den boerenbakker die bakt slechts 20 croissants want 6 jaar geleden heeft hij er eens 25 gebakken en toen had hij er ook maar 20 verkocht en dat was verloren marchandise… Het wordt grof zemelen brood…. Jullie weten het wellicht al, maar dat zomeruur dat dient om energie te besparen en dus voor het milieu ge weet wel datzelfde waarvoor ge maar 90 moogt rijden als er stof is…. Wel iets zegt me dat het helemaal niet goed is voor mijn eigen energie want ik word er al moe van, van er aan te denken…. Wie de volledige geschiedenis wil lezen kan hier terecht.  

maart 30, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

