Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn Restaurant : De opening !

Het is zo ver, ze zijn allen gelanceerd… Wat Antwerpen en Gent betreft, “In Style”. Matizze was stijlvol , de Charlekijn was gezellig. Iets zegt me dat beide zaken hun doelpubliek hebben gevonden, het leek te draaien… Iets zegt me dat we een voorproef kregen van de finalisten, maar inderdaad hier voor is het nog veel te vroeg. Genoeg serieus, nu de grappige zaken… Hasselt, Exquisa… drank, veel drank. Dit was geen opening van een restaurant maar van een swing-cafe. Nu toegegeven de naam zou ook daarvoor wel gepast zijn. Iemand riep achteraan in de zaal “Heeey, ze geven hier ete ooooook….”. Leuven was ook stijlvol, behalve wat het zaalpersoneel betreft. Die jonge ober met een zichzelf herhalende acute vorm van geheugenverlies vind ik gewoon schitterend !!! En blijkbaar draait zijn nonkel nu ook mee in de zaal… ook geheugenverlies….  (Een mousse van …… ik weet het zenne…. Zalm ! – Fout : ’t was eend…..).  Iets zegt me dat we donderdag gaan kunnen genieten van mensen die lam besteld hebben en forel krijgen voorgeschoteld…. En dan last but not least, het kneusje onder de deelnemers, onze rooie peper. Hierbij dient gezegd dat ik meer en meer begin te vermoedden dat het eigenlijk Ghislaine is die een rode peper is (hot hot hot) … maar dit volledig terzijde… De Red pepper had een tweedelige tent voorzien op “de kaai” met douche en al. De maître d’ (wil iemand mij in godsnaam eens uitleggen wat er mis is met “Maître  D ‘hotel”) kwam een uurtje voor de opening aan de chef melden welke 1000 hapjes hij graag had gezien…. Had het mijn personeel geweest, hij lag ondertussen “aan de kaai”. Ik vind het ergens jammer want hun naïviteit is op een heel aparte manier charmant. Maar ik vrees dat er binnen 2 weken een mooie horeca zaak valt over te nemen aan het “zeetje”.  En dat zal dan niet in het minste te wijten zijn aan de WC madam van het stadhuis die de zaak kwam openen. U zegt ? Het was de eerste schepen ? ROFL….

april 1, 2008 - Posted by | mijn restaurant | , , , , ,

2 reacties »

  1. Volledig gelijk geef ik u wat betreft ” the red pepper”. Koningin Ghislaine, een kreng van een vrouw ,van bij de aanvang stikjaloers op Lins (Matizze, Antwerpen), een natuurtalent, mooi, vlot en geboren om klanten te bedienen, wordt week na week zieliger.
    Vanavond vond ze het dan nog nodig van Lins , die ze eindelijk eens kon betrappen op een fout, met het nodige leedvermaak een sms-je te zenden om haar te ” bedanken” voor het geld dat ze door de sanctie voor Antwerpen kreeg!
    Het was een grote teleurstelling voor haar dat ze lik op stuk kreeg van Lins die een nog zeer beschaafd sms-je terugstuurde ” graag gedaan”.
    Onze hoogopgeleide Ghislaine kan spijtig genoeg niet tippen aan de beschaving en de natuurlijke charme van Lins die het zeker zal maken als gastvrouw en die niet te beroerd is om nog bij te leren.
    Koningin Ghislaine heeft vanavond nog maar eens haar ware aard getoond en is er duidelijk voor uitgekomen dat ze Lins het liefst zou willen neermeppen. Ze is hiermee uitgeroepen tot koningin van “the silly pepper” en keizerin van de ” bitches”.
    Spijtig dat ze ondanks haar 6-jarige hotelopleiding nog altijd niet begrepen heeft dat ze in haar “klasserestaurant” afgaat als een gieter met “haar ” versie van de franse taal!
    Dit moest me even van het hart!

    Reactie door Magda-Lena Aerts | april 3, 2008 | Beantwoorden

  2. Ge moogt gerust zijn. Al viel ons Lins vandaag ook wel serieus door de mand… Liegen dat ze groen ziet manneken ! Maar smijt het gerust in de groep Magda….

    Reactie door manonclement | april 3, 2008 | Beantwoorden


Geef een reactie

