Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Spic en Span !

Vooraleer ik me hier de toorn gods op de hals haal moet ik zeggen dat wat ik hieronder als waarneming heb gedaan ook op andere dagen zo is en dat het dus bijgevolg geen verandering is buiten vroeger (kwestie van u te verzekeren tegen echtelijk geweld…). 

Vandaag hadden we het genoegen om voor de eerste maal onze huishoudhulp te verwelkomen. Dus maw mag ik u voorstellen aan Anna. Anna is poolse. Ik hoor het u tot hier denken, slavendrijver, vrouwenhandel, prostitutienetwerken etc… Niks is minder waar, Anna komt hier de schoonmaak doen volgens het systeem van de dienstensex euh dienstencheques. Ik moet om dat laatste misverstand uit de weg te ruimen specifieren dat ondanks Anna haar andere schitterende capaciteiten; sex niet onmiddellijk een geschikte taak lijkt. En dat is ook niet de bedoeling dus hou het aub bij de klassieke woordspeling. Anna kwam aan om 7h3à stipt om een cyclus van 5 uur te vervolmaken en vloog er letterlijk en figuurlijk in. We werden zelf ongeveer buitengekuist. Een lange dag van bang afwachten werd ons voorgeschoteld. 

Vanavond bij het thuiskomen bleken wij nog over meubels en elektronica te beschikken, onze angst was dus ongegrond. Meer, het huisje was spic en span, zelfs de asbakken zijn uitgewassen. Met andere woorden volgende week nog van da ! En dat voor een prijs van 4,87 euro per uur ! Ge kunt het er voor niet in het zwart doen, en dat is ook de bedoeling van dit systeem ! Awel dit vind ik nu eens goed van diegene die dit heeft uitgevonden se ! 

 

Meer info over dienstencheques vindt u HIER

april 10, 2008 - Posted by | Dagelijkse sleur... | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

