Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

België op zen best !

Vandaag in het nieuws alweer minstens 2 zaken die ons meer en meer doen denken aan het emmigreren.

1. De CDV vindt het voorstel van OpenVLD over aanpassing van de euthanasie wetgeving onbespreekbaar. OpenVLD vindt heel terecht dat ook minderjarigen recht hebben op een levenswaardig einde. En inderdaad ook kinderen kunnen lijden. Heel jonge kinderen zelfs. Ik kwam zo vandaag professioneel in aanraking met een kind van enkele dagen oud waarbij de ‘behandeling’ werd stopgezet wegens ongeneeslijk. Wie zegt ons dat dat kind niet ondraaglijk lijdt ? Het kind huilt zoals alle kinderen. Maar welk nut heeft die extra dag, dat extra uur ? Ik wil hierbij zeker noch de arts noch de ouders veroordelen. Ik weet zelfs niet wat de opinie of beslissing van de behandelende arts of ouders was omtrent dit. Zij hebben wettelijk gezien ook geen keuze. Maar IK zelf stel me dan voor dat dit Manon zou zijn. De gedachte dat ze ook maar enige pijn zou moeten lijden… Neen, en ja ik weet hoe ik het zou oplossen…. (Mocht het ooit zo ver komen dan vinden jullie hier genoeg materiaal om me te laten veroordelen). Maar ik garandeer u én ding, als het onheroepellijk is dat het einde nabij is, en ik ook maar één teken van pijn of onvrede zie bij mijn eigen stervend kind dan zal er snel een einde komen aan dat lijden. Trouwens weet ook dat ik hetzelfde voor mijn eigen wens… 

2e ergerlijke punt : Koningin paola bezoekt het ‘wereldcongres hoemeopathie’. Het is nog niet genoeg dat die bende patriciers op onze kosten leeft, een grote opslag heeft gekregen, nu ook nog charlatans gaat gaan steunen. Het is zo al erg genoeg dat mensen met een beperkte wetenschappelijke kennis zich onterecht laten helpen door die kwakzalvers, daar heel veel geld aan uitgeven, en meestal onterecht hoop op genezing krijgen dat die ‘tjanne’ uit Laken dat nog een beetje moet promoten ook. Man ik kan me daar kwaad in maken….

mei 21, 2008 - Posted by | Uncategorized | , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

