Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn restaurant : Ons kent ons….

Ik blijf er van genieten hoe mijn post “Waarom Limburg wint” de leukste reacties weet uit te lokken. Ik vrees een gevoelige snaar te hebben geraakt bij onze …… (Waar Ligt Limburg nu ook al weer?) oosterburen. Nu ja, ik heb me niet echt lovend uitgelaten natuurlijk. Maar ik meende eigenlijk wel wat ik heb geschreven. Limburg is zo…. niks eigenlijk. 

En wat hun prestaties binnen bovenvermeld restaurant betreft blijf ik erbij dat ze onterecht de finale zullen winnen. Het restaurant is zelfs niet winstgevend zoals we gisteren hebben kunnen waarnemen. “Ons” yanaika zal binnen 2 maand hulpkok zijn in de zoveelste Hasseltse eettent en Stefanie zal zich inschrijven voor het vervolmaken van haar opleiding verpleegkunde. Want zelfs bij winst zal 400 euro onvoldoende zijn om deze zaak ook financieel te laten bloeien. Waarom gebruik ik eigenlijk het woordje “bloeien” ?….

Dus beste Limburgse vrienden geniet van jullie kortstondige roem en faam. Binnen enkele weken herinnert vlaanderen zich jullie opnieuw als “daar waar ooit steenkoolmijnen waren”… Oblivion shall be your legacy…

@zeezicht : om jouw commentaar in de bloemetjes te zetten… ik kan ipv onterechte commentaar te spuien natuurlijk ook doen zoals jij, stukken tekst ergens anders gaan plukken en deze dan als statement op mijn blog zetten, of heb jij hierop reeds het alleenrecht ? Neen, dat is overdreven, je schrijft immers ook ellendig lange beschrijvingen hoe een televisieprogramma verlopen is, het laatste wat een kijker die het programma reeds gezien heeft zal boeien.  Grtz. Nu iedereen doet wat hij graag doet natuurlijk… 

mei 21, 2008 - Posted by | Uncategorized

1 reactie »

  1. Heel vriendelijk! Je zou je nog kunnen verbazen hoeveel mensen mijn ellenlange beschrijvingen graag lezen. De stukken tekst die ik uit de krant haal, zijn dingen die ik heel interessant vind en waar ik commentaar en kritiek op krijg, het is fijn om elkaars ideeën te vergelijken. Ga eens kijken op mijn vorig blog, daar schreef ik veel kortverhalen en besloot dan een heel andere richting uit te gaan. Ieder het zijne… toch?

    Reactie door zeezicht | mei 21, 2008 | Beantwoorden


Geef een reactie

