Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Manon praat Japans !

Akkoord het is pedagogisch onverantwoord en het getuigd van onverantwoord ouderschap maar zo nu en dan moet je iets doen waarbij je de kroost wil stilhouden of ten minste niet kan naar meenemen. Ik zeg maar… bvb naar het toilet gaan. 

Op zo een moment is het heel handig om het wonder van onze maatschappij in te schakelen, inderdaad den televisie ! Een beetje bezorgd om Manon’s opvoeding opteren we niet voor Playboy-channel of een aflevering van de Soprano’s maar voor een echte Baby DVD zoals deze uit de serie ‘Baby Bright’. Nu 9 maand later zijn deze grijs gedraaid en dienden we echt wel zoek naar iets nieuws. Via de super coole mediadis site had ik dan 2 Baby Einstein DVD’s besteld. De Baby mozart versie en de Baby taallesjes versie. Deze laatste leek me leuk om het praten wat sneller en correcter op gang te brengen. 

De reviews over Baby Einstein lijken lovend, en als mijnheer Einstein er zijn naam wil onder zetten… Dit schijnt trouwens de opvoger van TicTac te zijn. Ik dacht eerder aan Mentos…

Bij aankomst van de DVD’s nemen we uiteraard eerst deze met de taallesjes, zetten Manon klaar, selecteren Nederlands als taal en drukken play. De Tekst luidt : “Ich hab eine grosen …” Oei ik zal me gemist hebben en selecteer opnieuw Nederlands, ik zie dan trouwens dat er geen optie Duits is. De DVD herbegint met “Ich Habe eine Grosen….”. Tiens raar. Ik spoel even verder en hoor ‘Konichiwa, tira poe li kwa kwak….’. Blijkt deze DVD “TAALLESJES” te bevatten voor als ge baby’s van 0 tot 2 jaar wilt leren verschillende talen te leren zoals duits zweeds en japans… Ze Spreekt nog GEEN VLOMS miljaarde ! AMATEURS !

Voila se, eerste kerstcadeautje voor “The Thing” ligt ook al klaar….

mei 27, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

