Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Manon en de Grieken : deel IV De Hellepoort….

Na het ontvangen van het groene licht van de arts zondag alsnog de valiezen gepakt en gezakt, alles in de auto gestoempt (letterlijk en figuurlijk) en wijlen weg… Peetie, chauffeur van dienst gaan ophalen die ons met wagen en al naar de luchthaven zou brengen. Tot hier alles goed. Eens op de luchthaven aangekomen onmiddellijk de valiezen kunnen afgeven, we waren VIP newaar we moesten nergens wachten. Zelfs de veiligheidsbeambte vond al mijn drankjes en papjes veilig dus ook daar geen problemen met papa. 

Jullie moeten weten dat om te tellen in het leven je steeds “de hoofdrol” moet spelen. Op een vliegtuig word je geleefd… Wel niet Manon, ik speel overal de hoofdrol of ge het nu graag hebt of niet…

Toen hebben papa en mama nog een kleinigheid gegeten op de luchthaven en heb ik mijn fruitjes gegeten. Maagjes gevuld op naar de vlieger. Daar aangekomen neemt papa me in de arm en toont me het vliegtuig en vraagt of ik het een mooi vind ? …. Wat had je gedacht het was zo een voos bleekblauw vliegtuig, daar vlieg ik niet mee zenne. Maar denkte gij dat die ouders van mij luisteren ? Niks van ! Ze sleuren mij op dat claustrofobisch ding, binden mij gelijk Semira Adamu vast net nog geen verstikkings kussentje op mijn hoofd. Wel als het zo zit dan zet ik mijn keel open tot jullie mij van dit onding laten, ja zelfs al moet ik daar 3 uur mijn keel voor openzetten. En neen, het inetresseert me niet dat iedereen vies naar ons begint te kijken ik wil eraf. En doe dien stoeme DVD-speler met dien stoem tekenfilm vanonder mijn ogen van die mensen hier achter ons, ik blijf toch krijsen. Mij melk proberen doen drinken, wacht se zal nog ne keer harder krijsen… Neen, ik ben NIE moe, ik wil niet neerliggen. En den dienen die hier naast ons zit moet zijn ellebogen wegdoen ga hem een schop verkopen se. Haha, zijn koekske valt op de grond. Ne keer vriendelijk lachen naar mij ? Wacht se zal nu nog een beetje harder krijsen. ….Ach kijk we landen, Manontje is blij nu huil ik niet meer se. Hihi en mensen hebben jullie samen met mij vliegen even leuk gevonden als ik ? Tot volgende week lieve mensen want dan zitten we weer samen op het vliegtuigje ! 

Tiens papa en mama zien een beetje grauw van de stress… Gaat het mams en paps ? Die twee kunnen echt niet tegen vliegen… 

juni 10, 2008 - Posted by | Manon en de Grieken | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

