Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Vliegen op de buiten en C-Jean

Hoe schrijf ik een post over twee totaal niks met elkaar verbonden issues… Wel je maakt een titel en plaatst beide items daarin… en opgelost…

Vrijdag was het met het werk weer van datum. Hoog bezoek, komen kijken hoe we zijn en wat we doen… Na het rondwandelen in de labo’s en vooral veel van blabla en van presenteer te hebben gedaan trokken we met zen zevenen naar Gent centrum alwaar we hadden gereserveerd bij C-Jean. C-Jean heeft sinds vorig jaar een Michelin ster en dat wil wel wat zeggen natuurlijk. Het interieur was sober op de foto met naakte vrouwen die het laatste avondmaal moet voorstellen na dan. Niet sober wel leuk, maar beetje ambetant als je klant dat ziet en een rare snuit trekt…. Het eten was moleculair, zowel wat bereidingswijze als wat hoeveelheid betreft. Let op : Het was subliem wat smaak betreft… Als voorgerecht hadden we een duo dat eigenlijk een trio was van rauwe zwaardvis en haring. De hoofdschotel bestond dan weer uit heerlijk bereidde pladijs (geloof me vroeger moest ik dat niet hebben maar dit was echt wel subliem, met paddestoelen en een mosterdsausje. (Hiervoor zou ik terug gaan, en voor de rest ook, zelfs omdat ik met honger van tafel ging). De wijn was een lekkere witte en de desserthapjes bij de koffie waren alweer subliem. Ik moet zeggen ik ging er een tweetal jaren geleden eten, toen was het reeds lekker meer nu was het inderdaad wel subliem… De prijs was ook aan sterallures. Maar iedereen die nu en dan eens zelf probeert lekker te koken die kan zich afvragen hoe ze het kunnen doen voor zo een prijs… De grondstoffen die je nodig hebt zijn onbetaalbaar en dan heb je nog geen rekening gehouden met alle andere kosten om een restaurant draaiende te houden… Chapeau Jean. On y reviendra Chez Jean…

EN wat die vliegen betreft, ze werken hier op mijn zenuwen als ze alweer eens landen op mijn toetsenbord… Ik ben dus maw op zoek naar die éne sublieme tip hoe ik babyvriendelijk aan maasa vlieg vernietiging kan doen… (neen, stuk voor stuk neerslaan is geen optie ik ben gewoon te traag). Manon zit nu in bad en ik ga hier ne keer van Vapona psst psst gaan doen se…

juli 6, 2008 - Posted by | Dagelijkse sleur... | , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

