Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Papa-dagen : Dag 2 : Stressluwte

Het gaat vlot zowaar die laatste twee dagen. We zweven door de dag heen op het tempo die onszelf het beste past. Ik probeer Manon van alle spanningen stressjes te sparen tijdens deze dagen. Het is tenslotte ook voor haar vakantie.  Geen tijdsdruk om op tijd ergens te zijn. Wil je 5 minuten naar die boom buiten wijzen vooraleer je je tweede mouw wil aandoen, dan is dat ok vandaag. Wil je tussen twee hapjes fruit een liedje brabbelen dan brabbel ik mee ! Geen Kind&Gezin regels deze vierdaagse. Neen, enkel rust, kalmte en genieten. Wil je je kousen uittrekken dan trek je ze maar uit, geen probleem, trouwens ’t is begot 30 graden ik heb haar nog geen kousjes aangedaan…

Is dit risicovol voor volgende week ? Ik denk het niet. Want alles wat ik hierboven beschrijf lijdt in geen enkel geval tot een (slechte) gewoonte. Nu let wel we houden ons aan de basisbeginselen natuurlijk he. Zo blijven de maaltijden, de slaappauzes behouden. Maar alles ertussenin gebeurt wanneer wij het willen en hoe WIJ het willen (Wij : zoas ook Manon dus).

En noem het toeval of niet maar sinds deze aanpak is er van “Pakkenitis” geen sprake meer. En is Manon opnieuw een ontwikkelingssprong aan het maken. Zo gebruikt ze sinds gisteren ostentatief 3 woordjes, allez woordjes is veel gezegd maar gisteren heeft ze heel bewust mama gezegd, zegt ze elke keer ze naar iets wijst “kjijrk” (we denken dat ze kijk bedoelt) en noemt ze mij Padada…

Mooie dagen zijn het zeg ik u….

juli 31, 2008 - Posted by | Uncategorized |

Nog geen reacties

Geef een reactie

