Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Kindervrije hotels….

In het nieuws : “Meer en meer mensen wensen kindervrije hotels”.

Ik zie ze zo voor mij mijnheer. Diegenen die een kindervrij hotel wensen te boeken. Hij : jonge vowassenen met een commerciele baan (lees : Commercial Bussiness developper of hoe ze de leurders vantegenwoordig mogen noemen). Loopt continue in een designer maatpak (maar wel al 6 maand hetzelfde wegens “ik heb er maar één, want eigenlijk verdien ik helemaal niet zo veel”). Rijdt gegarandeerd met een Audi A4 van de firma sinds hij zijn fiat panda die hij zelf betaalde weg heeft gedaan. Hij wenst momenteel nog geen kinderen hij. Neen, momenteel denkt hij nog steeds dat hij CEO van Fortis gaat worden. Hij realiseert zich echter niet dat zijn zaad van een dermate slechte kwaliteit is dat hij binnen 10 jaar de grootste stress gaat meemaken omdat “het niet wil lukken” dat kindje maken…

Zij maakt cariërre en onderdrukt haar kinderwens want ook zij gaat CEO van Fortis worden. ZIj is momenteel de plannen van hun toekomstige villa in St-Martens Latem aan het hertekenen. Kinderen vindt ze iets voor diegenen die niet gestudeerd hebben. Die zijn toch niet productief in de maatschappij dus kunnen zij diezelfde maatschappij maar beter helpen bevolhen newaar. Zij draagt ook designerkledij, maar heeft er wel twee kleerkasten vol van.

Hij en Zij gaan op vakantie naar 5* hotels bij voorkeur ver genoeg om de mensen een “wauw” te ontlokken als ze zeggen waar ze zijn geweest en wensen daar helemaal te herbronnen. Even onthaasten want ook de Vice-President en zijn vrouw vonden dat zo verfrissend. Beiden liggen ze van 10 tot 18 uur onbeweeglijk aan het zwembad met elk zijn eigen iPod (neen, geen iPhone zij hebben een Blackberry) en ingesmeerd met factor 20 van Louis Widmer. Hij leest (of doet tenminste alsof) occasioneel Time en Newsweek, zij leest de Cosmo. (Beiden hebben ze met die 14 dagen net genoeg om het boekje in kwestie uit te lezen). Elke spat water of decibel wordt met gefronste wengbrauwen weggebliksemd. Ze moeten rusten weet u nog ? Herbronnen…. Want volgend jaar worden ze CEO…Zij vinden dat mensen met kinderen naar Benidorm moeten gaan. Mensen met kinderen horen niet thuis in die luxeparadijzen… Het stoort gewoon, de mensen met kinderen moeten dat nu toch zelf kunnen inzien ?

Voor al diegenen die zichzelf in vorig paragraaf denken te herkennen, u hebt het verkeerd ik bedoel u niet… Maar als ge uzelf herkent is het misschien wel de moment om te beseffen dat ge zelf niet uit uw moeder zijt gekropen zoals ge der nu uitziet…. En de volgende keer dat ge mij aan dat zelfde 5* hotel met mijn dochter aan het zwembad ziet de luidruchtige clown uithangen. Hou dan uw wenkbrauwen onder bedwang, want ik ga u dat van dat “uit uw moeder kruipen” komen uitleggen anders….

Bende parvenues….

augustus 6, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | , ,

2 reacties »

  1. Ik maak geen carrière en onderdrukt 100% geen kinderwens. Ik ben niet van mening dat kinderen iets is voor diegenen die niet gestudeerd hebben. Draag zeker geen designerkledij, eerder H&M. Heb een gemiddeld inkomen waar ik 40uur in de week hard voor moet werken.
    Wij gaan op vakantie binnen Europa.

    Even onthaasten is er helaas niet bij want ik lig naast gillen en jankende en nog harder gillend een ruziënde ouders die hun kl** koters niet onder controle hebben.

    Dat ik ben geboren wil nog niet zeggen dat ik een me alles maar moet pikken want o God wat zijn ze toch schattig die ettertjes. Enne kom maar op, dan vertel ik je meteen waar je die koters terug kunt stoppen:-)

    Reactie door Silvie | maart 24, 2009 | Beantwoorden

  2. U draagt uw naam ‘silvie’ met verve moet ik stellen… Mag ik u “Ledeberg” als volgende vakantiebestemming aanraden ?

    Gillen en janken daar heb ik het niet over gehad, en daar krijg ik zelf de ‘wubbes’ van. Maar onder (normaal) spelende kinderen zal uw ‘onthaasting’ (wat een trendy woordenschat) normaal gezien niet lijden. Of hoort u derhalve toch tot de hierboven beschreven categorie Silvie ?

    Blij te vernemen dat u binnen Europa op verlof gaat trouwens…

    🙂

    Reactie door manonclement | maart 25, 2009 | Beantwoorden


Geef een reactie

