Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Spielerei….

Vooreerst dien ik te specifiëren dat alles wat hier vandaag verschijnt onderhevig zal zijn aan een hoge graad van onzekerheid. Vorige nacht keek ik om 3h45 naar de grond en zag tot mijn grote verbazing dat ikzelf en mijn tegenspeler op een tijdspanne van een 6-tal uur 3 flessen wijn hebben soldaat gemaakt… En ik had nog teeds dorst. Mijn huidig intelectueel vermogen is slechts een fractie van het fractionele dat het ooit was… en er kunnen dus onwaarheden in mijner teksten sluipen. Dit gezegd zijnde…

Gisteren kregen we dus bezoek van K & J. We hadden reeds lang afgesproken om het spel “Kolonisten van Catan” te spelen. Het gegeven was voor ons een nieuwigheid en de avond (of liever gezegd het onheil) begon met ons de spelregels uit te leggen. Nu achteraf bekeken vrees ik dat we daar reeds de sigaar waren… Hierna werd een “oefen-spelletje” gespeeld dat door de mama ruim werd gewonnen. Inderdaad, de meer ontwikkelde lezers onder ons beseffen dat het hier gaat om “Hustlling”. Voor meer info bekijk de film “The color of money” met Tom Cruise en Paul Newman. Het principe bestaat een eerste spelletje te laten winnen door je tegenstander om hem nadien genadeloos (en vooral dat laatste wordt dra duidelijk) af te maken.

Bij de eigenlijke spelrondes, die ik eigenlijk wegens hartzeer niet in detail wens te beschrijven, werden we het slachtoffer van manipulatie, geslachts-twisten, wijzigende spelregels, u kan het zo gek niet bedenken. Wij die het woord vriendschap hoog in vaandel dragen ondergingen met de glimlach. Ze hebben tenslotte ook hun goeie kanten… Hee ? Ja toch ?

Enfin, om een lang verhaal kort te maken. Zij hebben 2 maal gewonnen en wij 2x verloren… Ik heb al voor minder azijn gepist…. Vanaf heden zal ik geen rust kennen tot ik de spelregels tot in der detail beheers en het spel onnline oefenen tot ik wordt uitgenodigd tot de worldgames… En dan beste vrienden, dan ! Dan komt mijn tijd… Tot amateurs zal ik u degraderen. Huilen om genade zult ge. Ik heb gesproken.

Probleem is wel dat K&J in Antwerpen wonen en dat het niet zo evident meer is met Manon om elkander veelvuldig te zien (maar we lossen het wel op…). We kunnen er enkel op hopen dat onze vrienden tot inkeer komen en verhuizen naar meer geciviliseerd gebied alwaar de spellen eerlijk worden gespeeld.  😉

Just kidding of course, was major fun. But my headache is driving me into writing insane things…..

Voor diegenen die catan online wensen te spelen klik HIER

augustus 10, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk, Uncategorized | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

