Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Over inleiden en lijden….

Daarnet Nonkl Fester op telefonische consultatie gehad. (Wij worden enkel gebeld als het om medische problemen gaat, as if I know anything….). Moet hem trouwens nog vragen of hij en factuurke wilt voor al die consultaties of dat we dat in het zwart gaan regelen.

Blijkbaar werd tante Morticia vandaag ongerust wegens een mindere beweeglijkheid en werd een “monitortje” gedaan waar alles in orde bleek te zijn. Nonkel Fester vroeg ons waarom wij werden ingeleid. Omdat we over tijd waren tiens. Bij hun is het nog 7 dagen te vroeg. Geen paniek gasten. Rustig de natuur haar gang laten gaan, maar uiteraard waakzaam blijven. En denk eraan, stress bij de mama nu, is stress bij de baby. Als ge nen ADHD’er wenst moete u goe enerveren nu !

Het herinnert me aan die bewuste avond…. Ik was nog steeds vrij rustig toen wij al 5 dagen over tijd waren. We hadden consultatie bij de Gynea en we wisten dat de dag nadien zou worden ingeleid. Ik had dus nog een rustige avond voor de boeg, DVD’tje, colaatje, zakje chips en lekker dodo doen. De gyneacoloog deed het onderzoek, een beetje voelen en duwen, een echootje ge kent da wel. En toen we aan de bureau zaten zei die ineens “Ge moogt naar huis achter uw valies”. Ik garandeer u, ik als papa kreeg op staande voet 6 harde buiken en 16 cm ontsluiting. Een wrede nacht en dag volgden met veel bloed, slijm, naalden, scharen knippen, scheuren en tangen en al. Maar daar nu minder over… zou nie graag voor stress zorgen.

Dat doet me dan weer aan die pre-natale oefeningen denken… Maar ook daarover later meer. Kga echt eens mijn memoires schrijven van toen ik (alee ge verstaat mij) zwanger was….

augustus 26, 2008 - Posted by | Uncategorized | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

