Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

De maat is vol en tante D leeg…

Eindelijk riepen we allen in koor, toen Nonkel Fester vrijdagavond het verlossende berichtje stuurde “Estevan is geboren en we liggen op kamer 6”. Wijle dus zodag op bezoek ! In het 16e ziekenhuis bleken we eindelijk de juiste kamer 6 te hebben gevonden en aanschouwden aldaar het schoonste tafereel iemand aanschouwen kan. Een trotse vader en moeder met een vers gelegd kindje. Alles aanwezig in de juiste verhoudingen en met juiste aantallen zoals we pleegden te zeggen. Estevan, ik vind het echt wel een ongewone maar mooie naam. (Ik vreesde trouwens lang dat het jongetje “The Bolton Wanderers” zou geheten hebben, maar ook daar alweer later meer over). Een echt schatje is het dat algauw van arm tot arm sprong om van dichtbij te worden aanschouwd en verheerlijkt. Nogmaals een dikke proficiat dus aan de trotse ouders. Foto’s van het wonder kunnen op de welbekende plek hier rechts worden aanschouwd.

Alles goed tot… De papa ons wist te zeggen “Ja en ’t is den eerste echte westvlaamsen FAMILIENAAM”. Ik antwoorde heel spontaan (maar enkel binnensmonds, zo laf ben ik wel) : “ocharme”. En om zout in de wonde te strooien, wordt het wonderkind nu ook nog gedoopt… Een “gedoopte westvlaming”, kansen op succes met andere woorden : Nihil. Nu ja, wie ben ik…. En twas zo goed begonnen !

Estevan jongen, net zoals andere gedoopten in de familie zal ik u ten gepaste tijde uitleggen van de Big Bang en de evolutietheorie zodat ge de 7e rib, het lopen over water en andere zever vergeet… Hierbij beloofd, Ik kan er al een groepssessie van maken, want ik ken er nog eentje voor wie ik dat moet doen….

september 2, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk |

3 reacties »

  1. Ach, gedoopte West-Vlamingen doen dat nog zo slecht niet, hoor. 😉

    Reactie door Zita | september 2, 2008 | Beantwoorden

  2. In West-Vlaanderen misschien…

    Reactie door Manon | september 3, 2008 | Beantwoorden

  3. Voor al diegenen die mij van afkeer en haat tegen de West-Vlamingen willen beschuldigen…. Ik heb minstens evenveel tegen Antwerpenaars, Limburgers, Brabantse Trekpaarden, Walen, negers, aziaten, native-americans, ambetant blanken, niet ambetante blanken en inuit… dus aub… ik ben geen rascist of etnische oorlogscrimineel in spe, neen, ik ben gewoon nen moeilijke mensch…

    Trouwens als ik iemand ben vergeten in het lijstje hierboven, voel u aub niet uitgesloten, het is puur een vergeteldheid, ook tegen u heb ik wellicht iets.
    🙂

    Reactie door manonclement | september 3, 2008 | Beantwoorden


Geef een reactie

