Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

De grote opvoedingstest…

In de standaard vandaag de grote opvoedingstest. Een kwaliteitskrant geschreven door en voor tsjeven… dus laten we er “voor gaan”…

Ik haalde zowaar 90%, niet slecht maar waar ging het dan (volgens de standaard) fout :

ADHD is erfelijk (Ik antwoorde NIET WAAR) Blijkt dus wel zo te zijn, verkeerd gegokt. ’t is wel een geruststelling, in mijn familie bewegen ze niet en in mijn schoonfamilie krijgt ge ze ook zelfs met moeite van hunne stoel…. ’t zit moustache dus…
Straffen moet altijd in verhouding staan tot het vergrijp (Ik antwoorde NIET WAAR) Ja OK dus bij een buis later slaat ge ze een schedelbreuk dan ? Neen volgens mij dient een straf om aan te tonen dat het verkeerd was maar dient de straf steeds de waardigheid van je kind te vrijwaren. Consequent gelijkaardig straffen dus en ja ik heb wel gelijk !
Borstvoeding is altijd de beste voeding voor je kind (ik antwoorde WAAR)Sorry ik moet toegeven, indien de tepelhof verworden is tot een schimmelparadijs of indien je kind lactose intolerant is dan inderdaad niet nee, IN ALLE ANDERE GEVALLEN WEL DUS !
Bepaal de dagen dat je kinderen ontbijtgranen mogen eten, zo vermijd je dat ze nooit boterhammen mogen eten (Ik antwoorde NIET WAAR) ik vraag mij echt af wie zich bezighoudt met het opstellen van die vragen en nog veel meer wie die lijstjes voor de ontbijtgranen opstelt “Hola, vandaag is het donderdag 17 mei dus eten we zoals voorzien Chocopops zonder melk maar wet honing tussen een boterham !”…
Overbezorgde ouders maken van hun kindjes kasplantjes (Ik antwoorde NIET WAAR)En onbezorgde ouders laten hun kind op de hotelkamer tot ze hen komen kidnappen… Overbezorgd is soms handig in deze gekke tijden sorry.
Kinderen moeten leren zelf hun problemen oplossen (Ik antwoorde NIET WAAR)Neen, volledig oneens, je kinderen moeten zelfstandig worden maar wel beseffen dat er een “safe haven” is waar ze heen kunnen. En iedereen die zijn ouders reeds verloren heeft weet nu heel goed wat ik bedoel…

Op alle andere vragen antwoorde de krant even inteligent als ik… Ik ben gewoon de superpapa ik… En al de rest, tsja…

september 23, 2008 - Posted by | Uncategorized |

Nog geen reacties

Geef een reactie

