Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Ach…. crisis….

Er zijn wetmatigheden… Zoals “na dat het slecht gaat, zal het goed gaan” en “na dat het goed ging, zal het slecht gaan”. En zo weze het. Behalve voor de soort “mens”. De soort mens dacht de laatste 10 jaar “Nadat het goed gaat, gaat het nog beter”. En daarom wij allemaal bouwen, kopen, leasen, lenen, huren en vooral veel staken om nog meer te kunnen bouwen, kopen, leasen en huren. En beste vrienden de wetmatigheid heeft het gehaald. Vanaf heden, enkel staken…

Zoals bij alles kwam er dus een einde aan de luchtbel. De luchtbel waarin we geloofden dat het normaal is dat we 3 TV’s hebben (waaronder minstens één waarvoor onze living te klein is), dat het normaal is dat we 2 of meer wagens hebben, dat we vaneigenst 6 keer per jaar op verlof gaan en dat we natuurlijk maar 4 dagen per week werken aan 6 uur per dag en daar het dubbel voor betaald krijgen in vergelijking met 10 jaar geleden toen we nog 40 uur per week werkten.

Het blijft allemaal duren tot de zot die de prijs betaalde die we vroegen tot het besef kwam dat hij eigenlijk teveel betaalde. Dus het is vrij hypocriet van alles in de schoenen te gaan schuiven van die bankiers… Wij hebben allemaal gretig meegedaan. Wij verkochten allemaal gebakken lucht aan elkaar.

En het trieste aan dit alles is dat mensen uit onze generatie (ergens geboren tussen 1970 en 1990) hun ouders dus reeds enkele zware crisissen hebben doorgemaakt. Wij zullen van de jaren 90 en 2000 spreken zoals onze ouders over de jaren 60 spraken. The golden ’00’s.

Wetmatigheden mensen, de Lewis curve… what goes up….

En het ergste van alles, is dat wij nu aan onze kinderen gaan moeten ontzeggen, waarover wij vroeger zo verontwaardigd waren dat we het niet kregen. “Hoe ik krijg geen Playstation 3 van 600 euro voor mijne klaas ? “. Snappen jullie waar ik heen wil ? What came down….

Maar jij Manon, jij zal het krijgen, al kruip ik er voor door het zand…. Hebben trouwens al een PS3 ….. Gebakken lucht met hopen ten huize Clement….

Advertenties

oktober 7, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk |

1 reactie »

  1. Ik kan je wel volgen, maar ja… er is geen oplossing voor. De macht van de marketing is niet te breken. Kijk naar Kaupthing: financiële moeilijkheden? Meer reclame maken voor spaarrekeningen dan maar! Zo zijn er de laatste maanden héél veel mensen om de tuin geleid.

    Reactie door Frederick | oktober 9, 2008 | Beantwoorden


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: