Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Die dag in Knokke.

Op zondag durven wij, de Clement’s, nogal eens naar Knokke gaan. De mens kan er ook op zondag winkelen en die van ons had bottekens nodig. Ik vond vrij snel parking en zag bij het uitstappen dat ik mezelf nogal per toeval voor de Mobistar winkel had geparkeerd…

Ik vroeg aan die van ons “Willen we ne keer zien of ze nen iPhone in stock hebben ?”. Zogezegd, zogedaan. Er stond vrij veel volk binnen en ik gebaarde naar de verkopen of hij er één in stock had. Hij antwoorde “jaonk, nen zwarten van achte !”. Vrij vertaald van het west-vlaams naar het beschaafd wil dit zeggen “ja, ik heb een zwart basismodel van 8 gigabyte”. net wat ik nodig heb… Maar er stond zoals gezegd veel volk en die van ons had bottekens nodig. We besloten dus eerst achter die bottekens te gaan. 17 winkels en 38 pasbeurten later keerden we zonder bottekens terug naar de Mobistar winkel. Want ofwel waren ze te klein, te zwart, te hoog, te breed, te smal, of gewoon “’t is mijn gedacht nie, dan moetek ze nie kopen ook”.

In de Mobistar winkel staat er een man bij de verkoper te lallen over bedrijfsGSMcontracten en ik wacht geduldig al kwijlend mijn beurt af. Een iPhone, at last…. Plots zegt die klant tegen de verkoper, tja das dan in orde en draait zich om naar zijn zoontje die achteraan in de zaak staat “seg moe gie nu dien eifeun hen ?”. Die kleine draait hem om en zegt “pffffff, ja zekerst”. De verkoper zegt : “jè chance khen nog ein zwarte van achte ! “.

We zijn dan pizza gaan halen als avond gerecht…..

december 1, 2008 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

