Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Gewetensprobleem….

Velen onder u waaronder wellicht ook al de anderen, weten ondertussen dat ik… hoe zal ik het zeggen… vrijzinnig ben. Zodanig vrijzinnig dat ik er nogal atheïstisch begin uit te zien. Pas op, ik heb niks tegen gelovigen hoor. Zolang ik er niet moet tegen praten storen die mensen me niet… (just kiddin’).

Nu is het dus ‘sinterklaas’ (of sintemartin voor anderen, maar das dan al weer voorbij). En blijkt dat een heiligen te zijn, of tenminste geweest te zijn, of leven die tot int oneindige heiligen ? En ik kan Manon nu moeilijk vertellen dat de man niet bestaat en enkel een uitvinding is van …. Das ongeveer gelijk tegen een kind van 12 jaar zeggen : “ge gaat vroeg of laat sterven van kanker en ge gaat daarbij wreed veel zeer hebben”. Zoiets doe je niet… Dus spelen we het spelletje maar mee, “if you cant beat them, join them”. Dus zijn we lekker allen samen hypocriet, maar enkel en alleen omdat het voor mijn dochter is hee. ‘K zal het haar later wel uitleggen, samen met dat gesprek over sterven en kanker…

Als ik dan nog nie dood ben tenminste… Met wreed weinig zeer. Want ik ga toch euthanadingen, nem. hehehe….

december 5, 2008 - Posted by | Hoe is het mogelijk | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

