Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Omdat het niet anders kan zeker….

Eindejaarsfeesten… een verplicht nummer. Samenkomen, dingen beloven, dingen geven, dingen krijgen, niet echt allemaal dingen die ik van harte doe, behalve dat krijgen dan. we worden door de maatschappij verondersteld van iets te vieren, laten we het om alle discussies te vermijden de zonnewende noemen.

Ach het zal wellicht aan het feit liggen dat dit voor ons nooit echt als vakantieperiode wordt aangevoeld omdat één van ons altijd moet werken deze dagen, ja ook op zondag. Maar ik kijk er echt niet naar uit. Ik zou zelfs zeggen, eerder er tegen op. Samenkomen met mensen waarmee je anders ook niet samenkomt, maar nu wel omdat het “de geboortedag van die aan het kruis” is. Of samenkomen met mensen die jou dan alles toewensen wat je ook maar wenst, maar die je anders slechts 1 a 2 (als je geluk hebt en vooral zelf gaat) ziet…. Als ze het de moeite niet vinden om anders je gezelschap op te zoeken, moeten ze me nu niet “een goede gezondheid” toewensen ook.

En eerlijk gezegd voor mezelf kan mij dat allemaal geen moer schelen. Maar als ik voel dat men hetzefde doet met de mensen die ik graag zie (lees mijn vrouw en mijn dochter) dan begin ik zachtjesaan te koken vanbinnen. En dan durf ik wel eens heel onverwacht voor de dag komen….. Vooral omdat diegenen die me nauw aan het hart liggen dit zelf dan steeds met de mantel der liefde toedekken, en dan echt uit ganser harte kadootjes voor die mensen gaan kopen etc…

Denk eraan, voor mezelf raakt het me niet, maar benadeel diegenen die ik graag heb, en ik scheur u aan stukken….

december 20, 2008 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

