Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

De Italiaanse droom….

Droomt u ook van Italië of een vergelijkbaar mediteraan oord ? Neen ? Wij eigenlijk ook niet. Er zijn weinig plaatsen op aarde alwaar men minder letterlijk wordt uitgekleed als aan de méditeranée. Edoch blijken veel vlamingen te willen deelnemen en kijken naar alweer een nieuw reality programma, nieuw behalve dan dat het al een 4-tal weken bezig is. Neem het concept van “The block” en giet hierover een saus van “Mijn restaurant” dit zou zowat het concept moeten zijn… maar dat is het niet…

 Ditmaal focussen we ons op hetgeen echt van belang is in zo een programma, en dat is niet bouwen of koken, neen, dat is ruziemaken en de twistzieke anencefaal uithangen. En het ziet er naar uit dat ook hier alweer de goeden het moeten bekopen voor de slechten. Let nu goed op ! Ik ga het opnemen voor de antwerpenaars (en dat is zelden gezien). In deze soap, want dat is het tenslotte, beweegt zich een limburgs koppel (Annie en Rudi) dat niks liever doet dan die twee, niet onsympathieke, antwerpenaren het leven zuur te maken. Ik durf dat ook doen, maar ik doe dat dan zodanig grof dat het onmogelijk wordt naast de ironie te kijken. Het Limburgse tweetal doet het echter zodanig boertig dat ik er zelf bijna moet van braken… En wat raadt u ? Inderdaad, die limburgers zijn niet genomineerd. Wel kijk ik kan hier eigenlijk maar over verheugd zijn. Laten we hopen dat dat ‘mens’ en haren ‘dweil’ uit de limburg dat spel winnen. Het niveau kan er hier in België enkel en alleen op vooruit gaan. En ditmaal dient u nergens ironie in mijn tekst te zoeken er is er geen…. 

Zij is eigenlijk het schoolvoorbeeld voor de bazige vrouw die haar man (en anderen) het leven oplegt dat haar past maar tegellijk schuin loopt van de onzekerheid. Hij is het type man dat veel praat verkoopt maar zijn vrouw er op uit stuurt om de kastanjes uit het vuur te halen. Ik zeg u… het is een gedoe om ze bezig te zien. Alhoewel bezig zien… ik zag haar nog niet veel bijster doen…

In dit soort programma’s draait het er enkel om, om met je smoel op TV te komen. En geen verwijt daarvoor ik geniet mateloos ! Dus ik ben en blijf vragende partij !

januari 2, 2009 - Posted by | Uncategorized | , , ,

1 reactie »

  1. Awel, ik kan mij volledig vinden in u tekstje.
    Ik had zelf verwacht véél verbouwingswerken te zien.
    Maar net zoals in de block is het belang verschoven naar kleine ergernissen, ruzies en belachelijke spellekes die TOTAAL niets met een b&b hebben te maken.

    En hoe meer Annie “den ezel” uithangt, hoe meer het consiglio haar apprecieert? Eigenlijk walg ik daar enorm van.
    En als ik ze dan vroeg zie gaan slapen, en laat opstaan, vraag ik mij af wie er ’s avonds en ’s morgens de klanten gaat bedienen? Maar waarschijnlijk wint zij het programma wel.
    Omdat ze altijd zo eerlijk, openhartig, en werklustig,
    omdat ze mee actief in de boomgaard heeft gewerkt,
    omdat ze onbeleefd in mensen hun salon binnendringt ’s nachts,
    omdat ze inspraak van anderen dult,

    Reactie door wouter | januari 26, 2009 | Beantwoorden


Geef een reactie

