Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

The women phenomenon….

Gisterenavond kon ik de slaap niet vatten. Moegetergd van al de rommel dat je vandaag de dag op TV kan bekijken dook ik mijn DVD-kast in. AL die films en series die er in huizen vond ik ook maar niks wegens : “waarom heb ik dat ooit gekocht ?” of “Vond ik dat toen een goede film” of “die ken ik vanbuiten” tot ik op ‘The Shoe box’ botste. Voor de niet ingewijden, dit is de verzameldoos met alle ‘sex in the city (SITC)’ afleveringen… Een herontdekking. 

Voor zij die het niet kennen : een reeks over 4 vrijgezellige New-Yorkse vrouwen die uiteraard een volledige fixatie hebben op het vinden van een partner en daar net door die fixatie niet in slagen. Maar er is meer, het zijn vier totaal verschillende types vrouwen die door de scenaristen worden omgevormd tot de 4 basistypes vrouwen. 

Sommigen zeggen dat dit een vrouwen reeks is, ik zeg dat dit een handboek is voor mannen om het dier “vrouw” begrijpen. Sinds ik de reeks een eerste keer zag kon ik het niet laten elke vrouw te gaan determineren volgens het principe van de 4 SITC types…. Ik garandeer u, de wereld wordt een stuk eenvoudiger, of vooral veiliger… the wild is no longer..

Het dier vrouw wordt er, naast de oppervlakkige verschijningen die onmiddellijk voor iedereen doorzichtig zijn (Miranda – Neuroot, Samantha – Vamp, Charlotte – Gewond vogeltje en Carrie – Lief dingske), in een heel verfijnd gamma types beschreven. Zelfs combinaties worden moeiteloos aangetoond. Zo zeggen we niet langer “onze tante Alice is een rare”. Maar zeggen we nu “Ons Nonkel Roger zijn madam heeft een hoog Miranda gehalte, maar naar ’t schijnt noemen andere mannen haar Samantha in den omgang”. Voor alle duidelijkheid, de geschetste situatie is volledig fantasie en de namen komen in verste verte niet in onze familie voor (hoop ik). 

Om de serie geloofwaardiger te maken werd ook een man gedropt in het midden van de 4 carnivora. De bekende “Mr. Big”. Het type man waar elke man zich probeert mee te vereenzelvigen. Knap, mannelijk, rijk, succesvol, rationeel, intelligent, etc… (inderdaad een sinds lang uitgestorven subspecies). 

Ach ik genoot gisteren en zal weer gedurende weken lang genieten…. En lachen vooral dan de dagen nadien als ik een vrouwtjesdier iets zie doen of zeggen. U weze gewaarschuwd als u op een onbewaakt moment een glimlach op mijn mnd ziet verschijnen zonder klaarblijkelijke reden… U werd getypeerd….

februari 21, 2009 - Posted by | Uncategorized | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

