Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn restaurant 2009 : De eerste test…

Echt de alereerste test kon je het niet noemen, er was immers eerst reeds “het concept voorstellen”, maar dat was een lachertje. Nu ging het om koken. Koken in de ardennen, met streekproducten zoals “El Pedro”  had gevraagd. Bij ardeense streekproducten denk ik steeds aan worst. Ardeense worst, maar daar kan je natuurlijk weinig mee uitrichten in een keuken. Dat is wellicht de reden waarom ondergetekende weinig in een keuken en helemaal niet in kookprogramma’s opduikt. Maar tot daar de navelstaarderij. 

De forel kwam normaalsgewijs bij de meesten in het menu. Zelfs onder de vorm van een “trio van forel” bij onze Antwerpse vrienden. Ik moet zeggen dat ik forel eigenlijk niet lekker vind, verre van in drie verschillende versies, maar soit. Het meest opvallende vond ik de situatie bij onze westvlaamse Italianen waar “de organisatie” niet geheel vlot verliep en alles een beetje later was (maar welliswaar lekker). Tot daar niks bijzonders. Maar zag u ook de blik bij jonkvrouwe Gaëlle Six toen haar jonkheer niet op tijd ging klaar zijn. Ik kreeg het benauwd in zijn plaats… Man, wat een demonisch vrouwmens. Een konijntje met verborgen reuze-klauwen…. Die jongen gaat niet onder de sloef liggen, die gaat een mutske in de vorm van een sloefke krijgen. 

Wat ook een beetje begint te irriteren is hoe men elke keer opnieuw een koppel uit Oost-Vlaanderen selecteert dat de facto nooit zo een programma kan en zal winnen. Kansloze, maar wel gekleurde mensen. Al weet je niet hoe het zal uitdraaien verder in het programma.  Ik voel me als Oost-Vlaming gediscrimineerd ! Nu het lijken wel sympathieke mensen daar niet van, en in een ver verleden heb ik nog in de bewuste tapas bar aanwezig geweest. geen bijzondere herinneringen daaraan trouwens (goed teken).  

Enfin, het programma is goed en wel gelanceerd nu. 800 000 kijkers tijdens de eerste week, het is zoals verwacht een nieuwe voltreffer voor de commerciële zender. De enige concurentie die ze hebben is “Sletten Eiland” op VT4, maar wie kijkt er nu in godsnaam daar nog naartoe ???? Kanibalen ? De onwennigheid voor het tweede seizoen van MR moet nu wel voorbij zijn… The show can begin (go on ?)

Meer over Mijn Restaurant 2009 : 

MR2009 : Het veelbelovende begin…

MR2009 : Op uw plaatsen…-

MR2009 : The sequel

maart 11, 2009 - Posted by | Uncategorized | , ,

3 reacties »

  1. […] MR2009 : De eerste test […]

    Pingback door Mijn Restaurant 2009 : Van Tandjes en Neusjes…. « Manon Clement’s Blog | maart 26, 2009 | Beantwoorden

  2. […] MR2009 : De eerste test […]

    Pingback door Mijn Restaurant 2009 : Poll… Wie is je favoriet ? « Manon Clement’s Blog | maart 27, 2009 | Beantwoorden


Geef een reactie

