Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Jeugdige impulsiviteit…

Deze ochtend in de krantenwinkel. Enfin bij ons dus aan de koffietafel alwaar ik mijn dagelijkse portie online krant tot mij neem. Uit gewoonte is dat in mijn geval De Standaard. Omdat dat al altijd De Standaard is geweest hier zo…

En wat ziet mijn los oog “Thuis bevallen even veilig als in het ziekenhuis”… Ik trok bleek (niet dat ik rond dat uur van de dag veel kleur heb, maar soit). Ik schoot van schier frustratie in de pen en plante zo maar los uit het handje een ongezouten reactie neer… Ik heb een De Standaard account dus ik kan dat ja. Na mijn mening volgden uiteraard een aantal Wannabees met hun mening over hoe veilig en zalig rustig het wel niet is om thuis ver van al die boze witjassen je spruit te werpen… Het klinkt bijna als het zaligste moment van de wereld als je het zo leest, ik herinner het me lichtelijk adners. Ik herinner me vooral roepen, huilen, slijm, bloed, scheuren, knippen en naaien  en zo… Rustig ? OK, nadien is het zalig als alles goed verlopen is… Dan is het van “iedereen blij” en “kijk eens welk een mooi verimpeld met slijm en gestold bloed bedekt babytje, het is net zijne papa”… OK, ik was ook al een tijdje wakker, maar komaan… We wijken af van ons onderwerp dus. Het is helemaal NIET veilig om thuis te bevallen, lees maar al de berichten van de gestorven mama’s en babytjes die niet gereageerd hebben op het artikel van De Standaard. 

Maar beste pen-vrienden, het beste van dit alles is dat mijn voornaam en familienaam dus gewoon bij mijn reactie staan… Niet dat ik mijn mening niet wil erkennen, maar zo gewoon mijnen alles erop en eraan op de site van De Standaard dat vind ik toch wat veel om te zien zo….

Staat binnenkort hier de ganse Pro-Thuisbevallen lobby voor mijn deur te demonstreren zo… Ha ! Pak ze hond, pak ze !

april 16, 2009 - Posted by | Uncategorized | , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

