Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

BelastingsBRIEF

Geachte Heer Reynders, 

Beste Didier, 

Ingaande op uw uitroepelijk verzoek heb ik mijn aangifte dit jaar elektronisch ingediend. Dit verliep vrij vlot op enkele tientallen onduidelijkheden na. De eID card-reader die ik me hiervoor diende aan te schaffen deed het perfect toen ik hem op een derde PC installeerde. Ik had net zoals iedereen vrij snel door dat ik zelf het idee diende te hebben om een java-update uit te voeren vooraleer ik jullie hoogtechnologische applicatie kon smaken. 

We weten allen dat de idee of liever het opzet van deze elektronische indiening als einddoel heeft een snellere afhandeling door de reeds zwaar gesolliciteerde ambtenaar van financiën, vandaar ook mijn volledige begrip. Ik vind het daarom een goed idee om de burger die dit initiatief ondersteunt hiervoor uiteraard zijn onkosten te vergoeden. Ik zal hierbij geen misbruik maken en reken mijn normale ‘consultancy’ loon aan, net zoals ik dat voor een prive firma zou doen, geen misbruik van vadertje staat hier. Uiteraard zullen deze inkomsten worden gedeclareerd bij een volgende aangifte. Mag ik u daarom verzoeken het volgende over te maken op mijn rekeningnummer die uw diensten duidelijk reeds kenden wegens reeds ingevuld op mijn elektronisch aangifte document. 

Aantal gepresteerde uren (omvattende afhalen eID reader, installatie reader, ingave en berekening van beslatingsdossier) : 5 werkuren a rato van 100 euro/uur. 

Hardware : 29,95 euro vor de eID cardreader. 

Dus had ik graag van u  een totaal van 529,95  euro ontvangen. 

U begrijpt dat ik hierbij een ‘vriendentarief’ hanteer en dit wegens groot enthousiasme voor het initiatief van de elektronische aangiften en het inzien van de vreugde van al die gepensioneerden die nu niet die aangifte zonder uitleg dienden in te vullen maar vlot hun blackberry hiervoor konden gebruiken. Oh ja, voor ik het vergeet, ik veronderstel dat dit elektronisch verwerken veel sneller gaat en eventuele teruggave’s reeds komende week mag verwachtten ? Wij rekenen op elkaar nietwaar Didier ? 

Met vriendelijke en respectvolle groetjes, 

F.

juni 28, 2009 - Posted by | Uncategorized | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

