Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Ha ! Ons Restaurant !

De beste hobbykok van Vlaanderen…. Ook op TV is het vandattem ! Eindelijk weer reality ! Sterrenchefs Peter Goossens en Sergio Herman gaan op zoek naar de goede hobbykoks in vlaanderen. Leuke format, beetje gebasseerd op masterchef wellicht. En we gaan eens kijken… Maar er stoot me één ding tegen de borst. En met wat ik nu ga zeggen ga ik menig anderen tegen de borst stoten (en is het spreekwoord eigenlijk niet “tegen het hoofd stoten” ?). 

Die self-made Nederlandse sterrenchef met het uiterlijk van een pooier en de taal van zo een nicht die programma’s a la total make-over presenteren, die kan ik echt niet hebben. Dat de man culinair talent heeft is bewezen. Maar ik zou er verdorie voor geen geld ter wereld gaan eten want als ik zijn gezicht zie zou de honger me onmiddellijk vergaan. En geloof me, om mijn honger te doen vergaan moet je van ver komen. Menigeen heeft dat laatste geprobeerd, zonder succes… De naam… Sergio Herman… Het doet me denken aan zo een type buitenwipper in één of ander ros café. Het type dat ’s avonds zijn borstkrullen dient te ontwarren uit zijn eendagsvlieg baardje dat hij elke dag bijkleurt om de eerste grijze baardharen te verbergen. Het type dat als lievelingsfilm heeft : allebei de delen uit “The godfather” trilogie… Het type dat gegarandeerd een vriendin heeft die niet kan koken (ok, das nu wel logisch). Ik zal nooit vergeten hoe hij met zonnebril op één van de restaurants in Vlaanderen binnenliep… 

Dit is het type man dat zodanig zijn best doet om er viriel uit te zien je hem spontaan “Dora” zou gaan noemen. Laat die toch meedoen aan Big Brother of zo…. 

En zeggen dat die zo dicht bij ons hier woont….

Commentaar toegevoegd na het zien van het programma : Een Nederlander die zegt “Gast, je luistert helemaal niet” daartegen zeg ik : “Gast, probeer geen Vlaams te klappen aub” !

september 1, 2009 - Posted by | Uncategorized | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

