Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Rikketikketik !

Deed mijn auto vandaag bij het starten, wat vrij abnormaal is. Normaal doet hij “zoem”.

U moet beseffen dat mijn rijtuig inmiddels de vergevorderde leeftijd van 3 jaar nadert en ik begon me al aan averij te verwachten. Derhalve, tot op heden, enkel “zoem”. Behalve vandaag, vandaag “rikketikketik”. De fiere duitser heeft ondertussen 80 000 km op de odometer (ja ja, zoek het maar op) staan. Het volgende onderhoud is voorzien binnen 12 000 km, iets wat trouwens afhangt van enkele detectoren in de motor. Ik hoop dat de bewuste detectoren wel werken, anders kan een mens zo 150 000 km zonder onderhoud rijden. Wat uiteraard een logische verklaring voor “rikketikketik” ipv “zoem” zou kunnen zijn…

Ik zie het mij al zeggen in de garage “Em doet van rikketikketik daar waar hij normaal zoem doet”. Laten we ons nu even samen de blik van de garagist inbeelden. Ja ? Voelt u het ook ? Inderdaad, ik word de rizee van de garage. – Zeg, Georges, mijnheer zijnen otto doet “rikketieke” (met bijhorende grote glimlach). Dan tegen mij : “tja, zucht,  dat zal niet goedkoop zijn….” (alweer brede glimlach naar Georges). ’s Avonds bij het ophalen van de wagen ligt een enorm lange factuur klaar waarbij ongeveer alles behalve de sigaar-aansteker werd vervangen. Ik start de wagen aan de garage en zie de sigaar aansteker shommelen van “rikketikketik”…

Mens, ik droom rare dingen vantegenwoordig…

februari 17, 2010 - Posted by | Uncategorized | , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

