Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Het Mysterie van het Meetjesland…

Van sommige zaken kan je zeker zijn in het leven. Zo kan je er gerust in zijn dat : de rekening van electrabel tijdig in de bus valt, elke keer je gaat tanken de diesel duurder werd, de parking op je werk volzet is, en ik kan zo maar door gaan… van andere zaken ben je helemaal niet zeker : het weer, de stand van de maan als je op het zuidelijk halfrond rondloopt enz…

Wat echter ook in de eerste categorie thuishoort is het feit dat als je iets in een kast steekt, jet het er normalergewijs ook weer uit kan halen. Hierna een korte greep uit een recente converstaie ten huize Manon.

Ik : Geef mij ne keer nen princenkoek

Zij : Da ga nie gebt ze al allemaal opgegeten.

Ik : Huh ? Da kan nie ik heb nog maar ene gegeten.

Zij : Ik ook en toch zijn ze op

Ik :Huh, ik zweer u ik heb nog maar ene gegeten !!!!!!! (en ik meende het ook ditmaal)

Zij : En toch was de doos daarstraks al leeg toen ik er ook ENE wou eten.

We hebben dus een mysterie die we terstonds tot “Het Mysterie van het Meetjesland ” herdoopten. Bij nader onderzoek van de crime scene, alsook het tijdstip van de feiten kwamen we tot een gezamenlijk besluit. Ons dienstencheques madam heeft een verslaving aan princenkoeken. Ik één, Zij één, dus madam 7 op énen morgen. Geef toe, zelfs in vergelijking met mijn onstilbare honger kan het tellen, 7 princenkoeken in ene keer…

De vooropgestelde dader werd echter nog niet voorgeleid. Wel werd een lokaas (nieuw geopend pak princenkoeken) op de plaats van het delict opzichtig (maar dan ook weer niet teveel) geplaatst. Wij wachten nu geduldig tot de dader de site opnieuw bezoekt. Het aantal koeken werd vakkundig geteld en herteld om eventuele twijfel nadien volledig uit te sluiten…. Vooralsnog werd er geen gebruik gemaakt van audiovisuele beveiligingsapparatuur (na weigering van de dame des huizes) maar wij voorzien een DNA vergelijking bij herhaling van de feiten.

Wordt vervolgd…. (lelijk he van ons ?)

maart 1, 2010 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

