Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Mijn Restaurant 2010 Live ! 2 FEB 2010

Nieuw dit seizoen, wij volgen Mijn Restaurant 2010  en brengen Live verslag van wat ons verbaast, doet lachen of roodkleuren van schaamte wegens…, arm vlaanderen… Geniet met ons mee.

We zijn vetrokken, er wordt van de deelnemers verwacht dat ze voor 30 personen een “signature dish” serveren… Jurgen en Ludo : “ik vond dat bladerdeegje vrij plezant”. Wel homo, maar niet verbonden… grappig. Jeroen ziet er een te vrezen kandidaat uit, vrij veel ervaring…

Oost-Vlaanderen levert naar goede gewoonte kansloze deelnemers. Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen kanslozen hee. Het zijn kansloze deelnemers. Opportunisten, net zoals vorig jaar. Man man man…

Catherine’s motivatie om in de horeca te starten : ik ben een zittend beroep beu… Carriereplanning is idd belangrijk…Na 7 minuten reclame. het blijft VTM…

(Ge moogt zeggen wat ge wil, zelfs in HD werkt die reclame deftig op mijn systeem).

Hier gaan we weer, deel 2. Het restaurant waar kristof en silke in werkten lijkt me eerder en goed uitgeruste frituur… Een kinderspaghetti begot !

Daar zijn ze : Jimmy en Luci, Limburg olé olé… Lucie “Dit is mijn begin van alles”, “we gaan ervoor”, “Jimmy zal groeien in de zaak”, ik zeg u pure literaire zinsnedes… Hiermee gaan we gierend lachen… Jimmy welke wijn zou je hierbij geven ? – “Mischien iets droogs”…. woehahaha

Oei ons Rani haar kleedje trekt ook op nie veel en Mme cabanier heeft ne nieuwen roden bril… De stylistes van VTM staken vrees ik…

Peter Goossens is in goede doen… Lol, Hij spreekt en beetje met de “s”… Hij is een “zamverlegger”… (ludo en bloemenhemdje). Peter valt op mature vrouwen.. Oost-Vlaanderen zit terug in de running…

Ach komaan, elke huisvrouw weet ondertussen hoe je langoustines moet kuisen hee !!! (Alhoewel…). Jimmy kijkt ondertussen in het raam van de oven of zijn hemd goed zit… (Lucie en Jimmy). Bloemenhemdje veranderde in roze hemdje ondertussen, zijn gezicht kleurt ondertussen grijs van de stress… of van een teveel spannende das…

Deel 2 zit erop. Grappig tot hiertoe al zijn onze lachsalvo’s beperkt tot clichés : lachen met de limburgse tongval, het homokoppeltje met de kleurrijke hemdjes, de onervaren kandidaten… Na de pauze het echte werk. De jury evalueert de gerechten….

Kristfo en Silke : Brassen met luxe ingredienten… Niet echt geslaagd. En financieel een drama… Ervaring dus, maar onbesuisd.

Lucie en Jimmy : Geen brioche teruggevonden. Ach toch gevonden. Valt in de smaak… Dju toch.

Kathrien en Inge : Ondanks beperkte capaciteiten goed bevonden.

Jurgen en Ludo (La Chemise) : evaluatie : “van marsmannetjes”.

Jeroen en Isaura : Een lompe keuken… maar wel prijsbewust…

Oei een stemformulier, Jan met de pet beslist welk gerecht het beste was…. Democrazy ! Kristof en Silke komen als winnaars uit de bus, ergens logisch gezien de keuze van ingredienten, nu zou ik de m…… euh slechts 1000 euro ? Ah, OK de jury arbitreert ! Grappig ! Silke kijkt zuur, iets zegt me dat dat niet de laatste keer zal zijn. Lucie gaat haar langoustines aan 5 euro verkopen ! Met zen allen daarheen ! Goossens duwt West-Vlaanderen in de Noord-Zee, waar het eigenlijk ook wel thuishoort…

Oost-Vlaanderen wint de eerste ronde, maar dat was ook vorig jaar het geval… Gevolgd door en onmiddellijke uitschakeling…

Tot volgende keer…

maart 2, 2010 - Posted by | Uncategorized | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

