Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Wat een opluchting !

Sommigen onder u vragen zich wellicht af waarom hier nog niks verscheen over die eerste schooldagen.

Wel het was afwachten, hoe gaat het verlopen, blijven die eerste traantjes ? Overleeft ze het Überhaupt ? Maar ja hoor ! Het gaat zo goed. Mijn buikgevoel die me vertelde dat het deze school diende te worden heeft me niet bedrogen. Ikzelf herinnerde me de waarden die deze school me meegaf, en die zijn er nog steeds. Het is bijna onvoorstelbaar welke metamorfose Manon onderging in slechts 2 weken tijd. Ze werd mondiger, zelfstandiger en ze vertelt over dingen waar ze twee weken geleden nog niet het minste besef over had. Ook kapoenen streken komen erbij… Zo zat ze deze avond aan tafel winden te maken met de hand…

Toen ik haar vandaag ging afhalen waren ze op “de grote speelplaats” met fietsjes aan het rijden. U kan zich niet voorstellen over hoeveel fietsjes voor de kleuters deze school beschikt, onvoorstelbaar… Als de kindjes tot na 17 uur in de opvang dienen te blijven dan krijgen ze “een boterham” vertelt het reglement ons. In de praktijk blijken dit rijkelijk belegde broodjes te zijn met charcuterie en groentjes… Ook de andere maaltijden zijn verzorgd, ’s ochtends is er enkel fruit (geen snoep) enz, enz, enz..

Echt chapeau hoe deze basisschool zich heeft kunnen vestigen binnen dit hele grote scholencomplex…

Papa, is zo fier op zijn Voske….

maart 4, 2010 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

