Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Me and my friend

15 jaar kennen we elkaar nu reeds, jij en ik. Ik ontmoette je toen je enkele weken oud was, achtergelaten door je ouders samen met je tweelingsbroer. Jammergenoeg was er niet genoeg ruimte om ook je broer die we nooit terugzagen te redden. Het duurde slechts enkele uren tot de vriendschap tot stand kwam. Je hebt karakter, wat er in de beginjaren toe leidde dat we regelmatig woordenwisselingen hadden, maar nooit echt om de vriendschap te verbreken.
Je voelde je thuis, had je rechten maar je hebt deze laatste moeten leren delen. Eerst met een hond, dan een soortgenoot en uiteindelijk met mijn dochtertje. Nooit heb je er echter een groot probleem van gemaakt. Je zonderde jezelf wat af, maar na enkele uren kwam je de schok wel te boven…
Ondertussen heb je al menig levensbedreigende situaties overleefd, een gezwel aan je lip en menig tooggevechten. Zoals ik al zei je hebt karakter, en vreemden in huis heb je niet heel graag. Je laat hun de keuze vertrekken of slaag krijgen. Ook met vrienden van mij heb je het moeilijk je gaat ze liever uit de weg. En toch nu en dan neem je zo een vreemde in vertrouwen, heel onverwacht en je maakt daarin eigenzinnige keuzes…
Je wordt oud vriend, je neemt het elke dag iets rustiger vantegenwoordig. Je vindt voldoening in een rustig hoekje, liefst in de zon, een aai over je bol maakt je dag. Als we je je maaltijden op tijd serveren horen we je niet, vergeten we dit dan maak je ons dat heel erg duidelijk. Afspraken zijn afspraken je hebt gelijk. De laatste tijd neem je ook mijn dochtertje in vertrouwen en dat vertedert me nog meer…
Als je thuis bent, ben je steeds in mijn buurt. Niet echt opvallend maar je weet me steeds te vinden, een stoel naast me, naast mijn bed. In de zetel op mijn schoot en een blik in je richting is al voldoende om je te laten spinnen.
Ik mag niet denken aan de dag dat je ons verlaat lieve vriend Fragile.

IMG_20030622_2209, originally uploaded by frederic.clement.

juni 15, 2010 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

