Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

Van noemen en heten….

Vandaag zat Manon dus in de eerste kleuter, welliswaar in het klasje waar vorig jaar de derde kleuter zat. het werd dus juf Annemie in plaats van juf Isabel. We wisten dit reeds. Kindje van juf Isabel zit in Manon haar klas. vroeg of laat gaan ze dan toch dat kindje bij die mama in de klas moeten zetten ofwel gaat Manon 2x dezelfde juf moeten hebben. Toch redelijk ingewikkeld dat kleuteronderwijs als u het mij vraagt.

Ik vroeg dus aan Manon en “Hoe noemen de kindjes in je klas ?”. uit de keuken klonk het “heten”. Ik stelde me onmiddellijk recht en verwachte spijs en eten… Maar neen dat was niet de bedoeling. Blijkbaar heeft ondergetekende nog een sinds lang aanwezig taalgebrek. Zeg niet hoe noemen de kindjes, maar hoe heten de kindjes. Ik vind het maar raar. En deze regel afkomstig zijnd van een west-vlaamse heb ik er zo nog mijn twijfels aan.

Zucht

september 1, 2010 - Posted by | Uncategorized

2 reacties »

  1. hoe oemt men iemand die heten noemen nooemt? een lomperik uit de vlaanders
    noemen= een naam geven
    heten = een naam hebben

    Reactie door prosper Y | november 24, 2011 | Beantwoorden

    • En hoe heet men iemand die niet kan schrijven ? Met mes en vork veronderstel ik ?

      Reactie door manonclement | januari 15, 2012 | Beantwoorden


Geef een reactie

