Manon Clement’s Blog

Avonturen van een pril bestaan.

U dacht…

Wellicht, we lezen er niks meer over het stierf een vroege dood dat Public Transport Experiment.

Om eerlijk te zijn, het heeft niet veel gescheeld. Maandag vond ik geen parking aan het station van Eeklo, dinsdag had ik een “not in the mood” day.

Maar beste lezers…. Vanaf woensdag was het prijs, een kort verslag. Woensdag 18 januari 2012, een historische dag…

07h10, de auto staat wit aangevroren maar lauw water brengt soelaas. We rijden naar Eeklo, de spits is rustig en we bereiken het station omstreeks 07h25 alwaar we zonder probleem een parkeerplaats vinden. We trekken jas, sjaal en … neen geen muts (aub hee zeg) aan en stap gezwind het station binnen naar het loket waar we niemand zien… (Eerste stress). Na enkele minuten komt een goedlachse man en ik zeg zoals een volleerd pendelaar “een key-card aub”. De man duwt op een paar knoppen ik beantwoord met een paar maestro-knoppen en algauw heb ik een echte 10-ritten kaart in de hand… Ik vergeet uiteraard niet onmiddellijk de kaart in te vullen, dag, datum, vertrekstation en aankomststation en stap met een brede glimlach het perron op waar ik de -2°C wind toegeworpen krijg. 07h33, nog 20 volle minuten wachten. Ik sta omzegges alleen op het perron. In het station zitten slechts 2 habituees. Dat belooft een lege trein, net waar ik van hou…

Om precies 07h50 als de trein uit Gent aankomt komen er vanuit alle kieren en spleten echte pendelaars gekropen, jas, sjaal, jajah muts, bedampte bril, ik schat toch wel een 60 tal personen. Het angstzweet breekt me uit. Volle coupées, zweet en andere luchtjes, rechtstaan, gesprekken moeten aanhoren…  Neen, zo kan het niet. Maar ik zet door.

De trein is behoorlijk groot en ik kan me helemaal alleen op een 2-zitsbank zetten en rustig wachten tot de trein aanzet.

Wordt vervolgd

januari 19, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

